Sociální síť Facebook má za sebou neskutečné množství skandálů. Jistě si každý vzpomíná ještě na skandál s Cambridge Analytica, kdy byly ukradeny ze sociální sítě Facebook osobní data uživatelů, která podle všeho měla ovlivnit americké volby hlavy státu. Člověk by řekl, že se z tohoto průšvihu sociální síť poučí, ale ono to tak není. Sociální síť se opět nepoučila, opět se topí v jednom nemilém průšvihu. Konkrétně má na talíři importované emailové kontakty uživatelů, které se importovaly bez svolení uživatelů. I když je to další obrovský skandál, Facebooku se sále daří, nejvíce peněz stále těží z reklamy jako takové.
I když by člověk řekl, že se Facebooku budou všichni uživatelé vyhýbat, není to tak. Lidé si zkrátka život bez této sociální sítě neumí představit. V nedávné době to ostatně ukázaly statistiky, které poukázaly na fakt, že sociální síti, již lze označit za tu největší a zároveň nejznámější na světě, se stále daří a že zisky jsou stále velmi vysoké.
Jak to bylo v prvním čtvrtletí letošního roku
První čtvrtletí letošního roku je známi, což znamená, že se mnohé firmy chlubí svými zisky a výsledky. Společnost Facebook rozhodně není pozadu, poukazuje hlavně na to, že utržila během prvních tří měsíců skoro třináct a půl miliardy eur, což je meziroční nárůst o více jak pětadvacet procent. Konečný zisk byl podle všeho něco přes dvě miliardy eur. To už se ale v porovnání třeba s minulým rokem hodnotí jako propad, jelikož vloni se utržil dvojnásobek, konkrétně čtyři a půl miliardy eur.
Příjmy jsou tvořené hlavně reklamou
Ptáte se, co tvoří většinu zisků společnosti Facebook? Jsou to zejména příjmy z reklamy, které jsou opravdu velké. Zejména mobilní reklama je populární, na celkových ziscích z reklam se podílí už třiadevadesáti procenty, vloni to bylo jen jednadevadesát procent.