Hlavně, ať jsou údaje o uživatelích v bezpečí. Přesně to je úkol, který si nyní na svá bedra pokládá společnost Apple, která patří k nejhodnotnějším společnostem světa. Produkty s nakousnutým jablíčkem má ve svém vlastnictví nejeden člověk, který zmiňovanou informaci zcela vítá. Kdo je však proti, respektive komu se vyšší ochrana uživatelů zrovna nelíbí je sociální síť Facebook. Dalo by se říct, že si firma Apple největší sociální síť doslova znepřátelila.
Odvážný krok, který uživatelé oceňují
Tento krok se jeví jako opravdu odvážný. Díky němu mají uživatelé větší kontrolu nad osobními daty. Mohou se rozhodnout, k čemu udělí souhlas či jaké aktivity v digitálním prostoru budou sledovány a jaké nikoliv.
Zatímco uživatelé opravdu oceňují tento krok, jak již bylo zmíněno, najdou se také jeho odpůrci. A mezi nimi není nikdo jiný než technologický velikán těžící miliardy dolarů pouze díky sledování aktivit uživatelů – Facebook.
Udělí uživatelé souhlas nebo nikoliv?
Zatímco dodnes bylo velmi snadné, aby Facebook či jiné podobné sociální platformy získaly souhlas ke sledování digitálních aktivit, nyní to tak snadné nebude. S vyšší ochranou osobních dat přichází nová verze iPhonu iOS 14.5.
Technologičtí velikáni nyní nebudou moct tak snadno přes své přístroje posbírat informace o svých uživatelích, jež se týkají například demografických skupin nebo navštěvovaných stránek. Velkou moc budou mít uživatelé, kteří musí ke všemu dát své vlastní svolení.
Díky vyšší ochraně údajů bude narušeno efektivní zacílení reklam. Facebook veškeré posbírané informace používal právě k tomuto účelu, což mu výrazně zvedlo zisky za poslední čtvrtletí. Podle posledních průzkumů dokonce tvoří takzvaná personalizovaná inzerce podstatnou část příjmů společnosti.