Není to tak dávno, co společnosti ukázaly své výsledky za poslední čtvrtletí. Pozadu nezůstal ani Facebook, který měl opět důvod k oslavě. Ukázalo se totiž, že má za sebou opravdu aktivně rostoucí čtvrtletí. Jeho služeb dnes využívá přes tři a půl miliardy lidí, což se znatelně projevuje na jeho finančních výsledcích. I když si analytici mysleli, že už společnosti dostatečně fandí svými predikcemi, ukázalo se, že opět překonal dosavadní očekávání.
V červnu společnost překonala hodnotu bilionu dolarů
I když se opět nedá o uplynulém čtvrtletí mluvit jako o naprosto bezproblémovém, po stránce ziskovosti se jednalo o zajímavou část roku. Společnost, která je už po dlouhá léta pod vedením Marka Zuckerberga, totiž překonala hodnotu jednoho bilionu dolarů. V meziročním srovnávání se jedná o více jak padesátiprocentní růst tržeb. Došlo také k navýšení zisků a rostlo se i po stránce počtu uživatelů.
Facebooku se tedy daří, což ostatně tyto statistiky dokazují. Nabízí se však otázka, co je konkrétně na vině rostoucímu zisku i zájmu o sociální síť? Vypadá to, že se na něm pozitivně podepsala koronavirová krize, která většinu lidí přenesla do pohodlí domovů a naučila je nejen nakupovat online, ale také online působit. Aby došlo k udržování komunikace s rodinou, zvýšil se také zájem o WhatsApp a další aplikace, které má americký gigant pod svými křídly.
Inzerenti sehráli zásadní roli
Nesmíme samozřejmě zapomenout ani na samotné inzerenty, kteří mají na ziskovosti Facebooku svůj podíl. Sehráli také velkou roli, díky které se společnost raduje z opravdu velkých tržeb. Společnosti se díky tomu podařilo utržit skoro třicet miliard dolarů, což je více než v prvním kvartálu letošního roku.
Došlo také k navýšení průměrné ceny za reklamu (ta se zvýšila o zhruba padesát procent). Podle všeho se má v podobném tempu pokračovat i nadále.