Působit na sociálních sítích je zcela logický krok. Přece jenom více jak pětačtyřicet procent světové populace právě zde působí. Ať už tady propagujete své služby, produkty nebo sebe samotného a svůj životní styl, pojďme se podívat na aktuální trendy, které se týkají letošního roku a světa sociálních sítí.
Menší kanály vybírejte i při volbě influencerů
V současné době společnosti sází na propagaci u veřejně známých osobností neboli influencerů. Velmi sledovaní lidé mají také obrovský vliv. Většinou se však pozornost upíná na ty, kteří mají více jak padesát či sto tisíc sledujících. Náš zájem by se však v letošním roce měl upnout směrem menších kanálů, kde je pravděpodobnost oslovení daleko větší a účinnější.
Podle posledních výzkumů jsou spotřebitelé vnímavější i po stránce reklamy právě na menších kanálech. Větší influenceři už nezasáhnou potřebnou cílovou skupinu tak efektivně.
Nakupování v rámci sociálních sítí bude boom
Za letošní boom na poli sociálních sítí lze označit online nakupování. E-shopy nebo lidé prodávající produkty by měli mít zřízený obchod na Instagramu, skrze který lidé provedou nákupy velice rychle a svižně. Aktuálně mezi námi panuje jakási zvýšená spotřeba sociálních médií v kombinaci s nutností a tendencí zůstávat doma. Když se tedy tyto věci spojí, mohou z toho e-shopy nebo podnikatelé vytěžit.
Aby mohlo dojít k zavedení obchodu na Instagramu, je nutné mít zřízený nejen Facebook, ale také Instagram jako takový.
Zákaznický servis nově na sociálních sítích
Co je nyní také klíčové, tak přesun zákaznického servisu na sociální sítě. Dnes lidé jen málokdy napíšou e-mail nebo doptají se prostřednictvím chatbota na webové stránce společnosti. Preferují sociální sítě, které jsou pro ně daleko pohodlnější.
Z posledních průzkumů vyplývá, že až 60 % všech požadavků zákaznického servisu se do roku 2023 přesune právě na sítě.