Jak Facebook bojuje proti hoaxům?

Facebook bojuje proti hoaxům

Facebook je dnes skutečně velice rozsáhlou sociální sítí, na které trávíme denně v průměru tři hodiny, což je nesmírně mnoho. Není se čemu divit, když zisky této společnosti ve třetím čtvrtletí tohoto roku značně vzrostly, a to konkrétně o necelých osmdesát procent, což je už nepředstavitelné u tak velké a rozsáhlé společnosti.

V současné době se snaží Facebook zaujmout své uživatele novinkami, kterých rozhodně není málo. Například se testují videa, která mají velmi kvalitní rozlišen, a to 4K. Kromě toho se taky ve Spojených státech amerických dočkali uživatelé Messengeru toho, že mohou přes tuto aplikaci platit své pohledávky pomocí PayPal. Rodiče se taky dočkali nové aplikace, která se jmenuje Messenger Kids, což je aplikace pro děti do třinácti let. Funguje to tak, že si mohou děti dopisovat, s kým chtějí, ale musí jim to schválit rodiče.

A samozřejmě ještě stále bojuje společnost Faceboko s hoaxy.

Jak dál pokračuje boj proti hoaxům?

V současné době se společnost Facebook rozhodla nabídnout nové tlačítko. Součástí této novinky je vlastně mapa, která do detailu znázorní místo, na kterých jsou články sdíleny. Je to tedy jakési informační tlačítko, které má informovat o tom, kde je umístěný obsah s nevhodnými texty.

Jak toto „tlačítko“ vypadá?

Toto tlačítko vypadá jako písmeno „i“. Zobrazuje se vydavateli konkrétního článku. Podle společnosti Facebook se bude čerpat přímo od samotného zdroje, tudíž třeba od založeného profilu na Wikipedii, pokud tedy bude veřejně dostupný

Novinka by měla přinést i takzvaný „heat map“, což je vlastně grafická prezentace toho, v jakých časech je článek nejvíce sdílený a podobně.

Co je cílem nové aplikace?

Cílem je to, aby se prostřednictvím informací, které Facebook nabídne o vydavateli článku, přispělo k tomu, aby se omezil v co největší míře počet hoaxů, tedy počet neověřených zpráv na sociální síti.

Další články