Facebookové stránky jsou většinou nástrojem pro prezentaci a marketingovou komunikaci. Umožňují vytvářet vysoce kvalitní stránky přímo uvnitř sociální sítě (facebook). Facebook stránky mají velké výhody. Český Facebook má více než 4,2 mil. Registrovaných uživatelů, přičemž zhruba 2 mil. Využívají Facebook každý den. Na Facebooku najdete nejvíce zákazníků ze všech sociálních sítí, které se v Česku dají využít. Uživatelé jsou jak lidé v mladém věku, tak třicátníci a nově i senioři.
Co tedy umí Facebook?
- Vše co publikujete na své stránce se zobrazuje automaticky uživateli přímo na jeho zdi.
- Do stránek je možné zavést aplikace, které budou ovlivňovat aktivitu fanoušků na stránce.
- Lze vkládat vlastní grafiku.
- Pomocí statistik lze sledovat aktivitu na vaší stránce.
- Stránky je možné aktualizovat skoro odkudkoliv a lze je ovládat i přes mobilní telefon.
- V dnešní době jde o nejjednodušší propagaci nebo prezentaci..
- Lze zdarma vytvářet stránky a lehce komunikovat s uživatelem, který je na vaší stránce.
- Facebook jde zařadit do internetového marketingu.
Obchodování přes Facebook má ale i svoji negativní stránku a to jsou podvody. Jsou lidé, kteří se zabývají tím, že shánějí co nejvíce uživatelů a pak stránky prodávají nebo naopak. Ale je tu problém a to ten, že vše je jen na domluvě mezi uživateli, neexistuje žádná smlouva, takže nemáte záruku, zda vám peníze člověk pošle, popřípadě zda dostanete správné přihlašovací údaje. Také lze koupit stránku kde budou imaginární (neaktivní) uživatelé, ty se dají koupit na internetu za malé částky a potom celou stránku i s falešnými uživateli prodat a ještě na tom dost vydělat.