Z počátku se jednalo o malou nevinnou společnost, která měla spojovat lidi, respektive měla spojovat ty, kteří jsou daleko, ovšem ukázalo se, že spíše oddaluje lidi, kteří jsou těsně vedle sebe. Pokud patříte k lidem, kteří mají účet na sociální síti, určitě jste postřehli krizi, v níž se sociální síť nachází. Jedná se o jednu z největších krizí v celé její historii, která je samozřejmě doprovázena obrovskou vlnou kritiky. Díky úniku osobních údajů a dat se mnozí uživatelé ještě více snaží zabezpečit svůj účet nebo ho rovnou mažou. Ovšem i když Facebook každým dnem přichází o stovky svých uživatelů, stále v sobě má data, která mají hodnotu zlata.
Jak jsme zmínili, Facebook v současné době prochází jednou obrovskou krizí. Někomu by se mohlo zdát, že Facebook jen zkouší, kde jsou vymezeny jeho hranice. Je to do jisté míry pravda. Dle nedávných událostí lze konstatovat, že Facebook zkouší, do jaké míry lidé vydrží v jeho spárech a kam daleko až může zajít, dokud to nebude takzvaně “přes čáru”. To potvrzuje ostatně fakt, že poskytoval osobní údaje uživatelů výrobcům mobilních telefonů, kteří tak najednou věděli přesně, po čem uživatelé touží.
Ostatně je nutné mít stále na mysli, že Facebook je jenom jeden velký byznys. A v byznysu to zkrátka takto funguje.
Je to jenom jedna velká komerční společnost
V poslední době se ukázalo, že se z Facebooku stala jedna velká komerční společnost. Zajímá ji totiž jen to, jak velký bude její zisk. Neplatí se však dávno za reklamy, ale zejména za informace, které má Facebook v svých rukou a které jsme sociální síti sami poskytli. Právě veškeré informace mají cenu zlata a Facebook moc dobře ví, že když je poskytne, stane se tou největší firmou současnosti. A k tomu má ostatně nakročeno, takto se chová v posledních měsících.
Za informace se platí víc než za reklamy
Facebook informace poskytuje z jednoho prostého důvodu – vidí za nimi zisk, který by se o takové cifry navýšil za pěkně dlouhou dobu, pokud by měl zůstat u klasických reklam.