Velkofirmy ruší reklamy na Facebooku. Co je toho důvodem?

Velkofirmy ruší reklamy na Facebooku. Co je toho důvodem?

Určitě jste zaznamenali rasové nepokoje, které aktuálně stále ještě otřásají Spojenými státy americkými. Došlo k nim v okamžiku, kdy nejmenovaný policista zabil černocha tak, že mu stál na krku. Nejmenovaný černoch byl zrovna zatýkán, ovšem otřesné zacházení policistů s jeho osobou mu přineslo bohužel smrt a danému policistovi naprosté odsouzení nejen veřejností, ale i jeho vlastní rodinou. Tento poměrně stále ještě nedávný incident však nevyvolal řadu nepokojů jenom po USA, ale také po celém světě. Lidé se začali bouřit a vyjadřovat své názory a svou podporu rase, která je zejména ve Spojených státech amerických stále ještě velice odsuzována a ponižována. K jakémusi protestu se přidaly také velkofirmy, které se rozhodly odvolat reklamy na sociálních sítích, a to tedy samozřejmě i na Facebooku.  

Coca-Cola bez reklam 

K těmto velkofirmám patří například Coca-Cola, která se rozhodla stáhnout reklamy ze sociálních sítích minimálně na měsíc. Výrobce oblíbeného nápoje tímto krokem vystoupil proti rasistickým a nenávistným hlasům.  

Coca-Cola však není jediná společnost, která se vzdala reklamy na Facebooku a dalších sociálních sítí proto, aby se vyjádřil jakýsi nesouhlas s aktuální situací. K této velkofirmě se přidala další obrovská společnost, a to prodejce vynikajících káv – Starbucks. Firem je však nespočetně mnoho a neustále k nim další a další přibývají, i když by se dalo říct, že protesty v Americe už nejsou to hlavní téma, kterému média přikládají pozornost.  

Zuckerberg přišel o miliardy dolarů 

Kdo tímto krokem pravděpodobně nejvíce utrpěl, tak je sociální síť Facebook. Zuckerberg podle dostupných údajů přišel rovnou o sedm miliard dolarů, což není zrovna málo. Jelikož se však stále ještě šíří tento protirasistický trend, Facebook pravděpodobně ještě čekají krušné časy. Sociální síť se má dostat pod jakýsi nátlak, plánují velkofirmy.  

Další články