Celý svět se v současné době obává jediného, a sice koronaviru. Zatímco v zahraničí bylo prokázáno několik případů, bohužel některé z nich skončily už smrtí, u nás je tomu naštěstí jinak. Je však třeba konstatovat, že v České republice dochází k hromadné panice. Lidé se nákazy obávají, ale vlastně ještě neví, jestli Českou republiku zasáhne nebo nikoliv. Zásobují se potravinami nebo rouškami, bohužel tím znepříjemňují situaci, která může nastat, a sice vykupují to, co bude potřeba, až by nákaza skutečně přišla a najednou by nebylo to potřebné k sehnání.
Paniku, která u nás vypukla, mají na svědomí i reklamy nebo články, které se pravidelně vyskytují na internetu v pár minutových intervalech. Za některými stojí mediální společnosti, za jinými stojí neověřené zdroje. A právě proti reklamám, které pochází z neověřených zdrojů a které se mohou jevit jako zavádějící, Facebook začal bojovat.
Stop šíření dezinformací
Společnost Facebook má pod svými křídly mobilní aplikace, respektive sociální sítě, které dnes a denně využívají miliardy uživatelů po celém světě. Facebook je si moc dobře vědom vlivu, který má, proto se rozhodl bojovat s dezinformacemi, které ve světě vyvolávají někdy až zbytečnou paniku.
Na platformě sociální sítě Facebook se v nedávné době vyskytlo mnoho zpráv a reklam, které přináší zavádějící informace či které hlásí poplašné zprávy. Ty vedou ke zvýšení paniky ve světě, což je v mnoha zemích naprosto zbytečné.
Odstraňují se reklamy i zprávy
S bojem proti dezinformacím, které se týkaly obývaného koronaviru, začal Facebook už během začátku letošního roku, kdy nákaza v Číně vypukla. V té době se začala šířit řada poplašných zpráv, jež se objevila právě na sociálních sítích a jako lavina se sdílením dostala do každého koutu světa.